drygt en vecka.

Inte mycket mer än en vecka kvar nu och det pirrar i magen.
Kan inte sluta bläddra runt på aupairforum och frankrikeguider, om
lite mer än en vecka står jag där; på Beauvais flygplats och möter
upp min au pair-familj.  Har till och med börjat kolla vädret och
väskan står nästan färdigpackad hemma. Ojojoj, vilken resenörd jag är. 

Har redan kontakt med en del andra au pairer där nere som jag ser fram
emot att träffa. Hänga på caféer med, gå ut med, plugga språk med (ja jasmin,
det blir du och jag mot världen där) och bara helt enkelt leva i Paris med.
Ser fram emot att få höra franska varenda dag (antar att jag kommer att ta
tillbaka det där inom en ganska snar framtid då jag känner att jag inte kan ett
enda ord, haha) och träffa barnen jag ska ta hand om. Och ja, trots att jag
tidigare skrivit att jag inte försöker ha några förväntningar så är det
OMÖJLIGT! Men jag hoppas, och tror, att det kommer kännas bra där och då. 

Spenderade några dagar med pappa och bästis på segelbåten. Jag försökte
lära mig segla och blev rejält solbränd i ansiktet på kuppen. Fina dagar och
jag börjar känna hur svårt det kommer att bli att vara utan alla nära och kära
i ett år. Men jag tar det problemet då och försöker umgås med dom så mycket
som jag bara kan tills jag åker. 

Dumt att hitta snyggast tröjan i mammas garderob när min packning
redan väger för mycket...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är så glad att vi har varann haha <3

2011-08-19 @ 09:55:29
Postat av: Anonym

från jasmin alltså hehe

2011-08-19 @ 09:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0