frukostläsning

Frukost på balkongen i det fina vädret
och franskaboken har såklart sin givna plats där.
Ska inte säga att jag pluggar dygnet runt och att
det enda som finns i mitt huvud just nu är franska
verb för då ljuger jag så att min tunga blir blå.
Men jag försöker i alla fall att plugga en hel del
på lediga stunder (vilket jag inte har speciellt många
då jag i sommar har två jobb). Har fått låna böcker av
min systers fransklärare och just nu är det boken Mais Oui
som gäller. Det roliga med att plugga själv är
att man märker verkligen hur mycket man lär sig
bara man vill och lägger ner sig. I skolan trodde man
nästan att man skulle lära sig bara man gick dit och
att läraren skulle fixa det och sen undrade man varför
det inte alls blev så. Skillnaden för mig nu är ju att jag
har en motivation och ett mål med studierna. Jag
ska flytta till Paris och där behöver man kunna Franska.
Helt enkelt. Så nu, dags för lite pluggande.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0