att tänka på.

Note to self:
  • Säga s'il vous plaît när jag ber att få eller köpa nånting, just nu är jag så fokuserad på att säga rätt att jag alltid glömmer det.
  • Komma ihåg att jag numera bor i ett rum med gigantiska fönster, vilka grannarna lätt kan se in i när de vill, och därför också komma ihåg att dra ner rullgardinerna när jag byter om och så vidare. Något som inte är alltför lätt att komma ihåg för mig som bott antingen mitt ute i skogen eller i en källare de tre sista åren.
  • Aldrig stå ensam med en kamera i handen och se turistig ut mitt på champs elysée för då kan någon helt vilt främmande människa hoppa upp och låta som en anka alldeles för nära ens öra och skrämma livet ur en så att man nästan trillar ut på den typ 100-filiga vägen med massa trafik.
  • ALDRIG ta bilen i onödan när man kan gå istället, helt värdelöst då det oftast finns noll parkeringar så att man istället får cirkulera runt i en halvtimme tills man hittar en pytteliten ficka som knappt är bilvänlig ens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0