en fråga.

Fick en kommentar häromdagen som jag tänkte kunde vara intressant för alla att få ett svar på:

Hej!


Jag går ut gymnasiet i vår och funderar på att åka som au pair till Paris till hösten. Är det någonting som du rekommenderar? Är du nöjd med att du åkte med STS? Och när behöver man då senast söka för att vara garanterad en plats? Skulle vara supertacksam för svar! :)

Hej! Jag rekommenderar absolut att åka som au pair. Det är en upplevelse för livet. Men livet är som du vet
inte alltid en dans på rosor och så även livet som en au pair. Det finns tuffa stunder då man längtar hem och känner att det här inte alls är kul men för det mesta så känns det väldigt kul, bra och framförallt givande så det väger absolut upp det stunder då det känns jobbigt. 

Jag har varit jättenöjd med STS, det gav mig en trygghet att veta att jag hade nån att ta kontakt med ifall det uppstår ett problem och det var de som hjälpte mig att hitta den familjen som jag bor i nu där jag trivs enormt bra så jag är glad att jag åkte med dem. Men det finns såklart andra sätt att hitta familjer också, som till exempel genom Aupair World

För att åka med STS ska man ha skickat in sina papper tre månader före datumet man vill åka. Det är ganska många papper som ska beställas och skickas in så det gäller att man trots det börjar i ganska god tid.

Hoppas du fick de svar du behövde!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0