gott nytt.

2012. Det klingar ganska bra i mina öron. Nytt år med nya saker att uppleva
och utmanas av. Min första utmaning i år var att sätta mig på planet tillbaks
till Paris efter 10 dagar hemma i Sverige. Det gick bra och nu kan det bara gå
bättre! 

Klockan 10.44 kom jag fram till ett soligt och vårigt Paris. Att det är andra januari
verkar inte vädret förstå och jag kan inte klaga. Jag fick min snö sista dagen i
Värmland så nu har jag bockat av det för i år. Fast bara nästan, för i slutet av
Februari åker jag och värdfamiljen till alperna för lite semester (läs. jobb.) och
skidåkning. 

Trots sömnbrist efter nattens biltur till flygplatsen så snörade jag ändå på mig
julklappsskorna och stack ut på en löptur som fick följden av att jag stupade i
säng efteråt med en bok och somnade. Nu har jag vaknat och resväskan står
på golvet och skriker åt mig att den vill packas upp. 

Gott nytt år önskar isåkarna i Ängen!
Happy new year!

It's 2012 and I'm back in Paris. I arrived this morning to a sunny day in Paris
and now it feels like spring. I don't mind, Paris can be warm. I will get my snow
in the alps in the end of februari. Today I have, despite my tiredness from the
long car drive to the airport, been out running in my new christmas shoes. But
afterwards I just took my book, went to bed and falled asleep after two minutes
while reading. Now it's time to unpack that bag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0