...mais, nous aimons la france.

Sitter i mitt rum en torsdagseftermiddag. Halsen värker, näsan rinner
och jag känner mig glad. Glad för att jag har så fina vänner som följer
med mig till IKEA och lyssnar på mitt prat i två timmar över köttbullar
och kaffe. Glad för att jag ikväll ska iväg och fira att vi nu har avslutat
termin ett av två av franskastudier på La Clef. Glad för att jag ändå är
här, i det här landet, där man äter en madeleine och kaffe till frukost
och blir mätt på det. Där man hälsar på alla på marknaden; där man
jobbar till klockan åtta på kvällen. Där man äter ost efter varje måltid;
där man dricker vin varje kväll. Där språket är det värsta och bästa
som finns och där man träffar fina människor varje dag. Det är inte lätt
varje dag, varje timme, varje minut. Men på nåt sätt är det värt det,
för man är ändå här. I landet som alla pratar om. Och det kan ingen
ta ifrån en.






Kommentarer
Postat av: sara

<3

2012-02-17 @ 03:19:53
URL: http://slitet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0