bland annat lite stieg larsson.

Dagen idag tillbringade jag med dessa fina (om än trötta) tjejer. Vi hann
med ganska mycket med start i svenska kyrkan, fortsättning med lite monet
och avslutning med nya Stieg Larsson - filmen: The girl with the dragon tatoo. 
Filmen var bättre än vad jag förväntat, lite märkligt att höra engelska pratas
då filmen utspelar sig i svensk miljö men skådespelarna gjorde ett riktigt bra
jobb med att göra sin egen tolkning av en fantastisk bok. Kul att mycket av
den var filmad i svensk natur också. Fick mig att känna mig som hemma och
bli än mer patriotisk genom att återigen tycka att Sverige är förbannat fint. 

Härlig dag!



Had a great day with these lovely girls. Some church, monet and cinema. 
We saw the english version of the girl with the dragon tatoo and I was
actually suprised that it was really good, it's impossible to do it better
than the swedish version but this wasn't a bad try at all.

nu tar jag kvällen.




Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej Hanna!

Har följt din blogg ett litet tag (har även mejlat dig en gång tror jag, för längesedan!). Det är såhär att jag precis kommit hit till Paris, ska plugga här i fem månader. Problemet är att jag inte känner supermånga här så letar såklart kontakter. Du verkar ha ganska bra koll på staden, så tänkte fråga om du kanske hade velat visa mig lite? Mejla gärna :)

Ha det så bra sålänge!

2012-01-23 @ 10:59:14
Postat av: Emma.L

Hej, jag blev lite småintresserad av att au paira i frankrike och är inte riktigt säker på vad det innebär men undrar först och främst hur mycket franska man behöver kunna? Jag läser franska steg 4 nu på gymnasiet och är lite osäker på om jag har kunskaperna till steg fem och undrar lite om mina kunskaper som inte sträcker sig bredare än att kunna någorlunda delta i ett gruppsamtal skulle räcka? Självklart vet jag ju att franskan förbättras genomtiden men det är alltid bra att ha lite kött på benen, right? :)

2012-01-23 @ 17:59:15
Postat av: My

Grym dag!! Bion var jättebra ja, kul att se att en annan tolkning också blir bra, på ett annat sätt! :) puss och kram

2012-01-24 @ 15:06:05
URL: http://visessahon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0