museumtips!

Tar på mig sommarklänningen och åker in till Pareeeee.
Guidat museumbesök är planen och det ska bli så himla
spännande! Det är min au pair - organisation som anordnar
turen och på mitt favoritmuseum dessutom. Musée D'orsay!
Ska bara strosa runt bland Monet, Manet och Renoir och
insupa atmosfären(och kanske lära mig nåt på samma gång?).

TIPS: Besöker ni Paris, STRUNTA i att gå till Louvren. För stort,
inte mycket interessant förutom Mona Lisa om man inte älskar
och har ett jätteintresse för galet gamla tavlor som ser likadana
ut allihopa. Byggnaden är väl häftig men det är Musée D'orsays
också så gå dit istället. Där hänger alla kända konstnärer från
1800 och 1900 - talet. MYCKET häftigare och dessutom är det
inte lika mycket folk. Louvren är alltid fullt av turister så att
man knappt ens kan se de tavlor man vill se.

En annan sak ni kanske inte visste är att många museum i Paris
är gratis för personer som bor i EU och som är under 26 år. Där
inkluderas Louvren och Musée D'orsay så om du nödvändigtvis
måste se den där Mona som ler så fint så ta en muséedag där du
besöker både Louvren och Musée D'orsay. Gratis är gott!


Musée D'orsay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0