hemmakär.

Jag har en känsla av att sju dagar kommer gå väldigt fort.
Börjar känna mig hemmakär och mammig trots att jag faktiskt
flyttade hemifrån för tre år sedan och dessutom har bott ensam.
Men när man flyttar till ett annat land känns det annorlunda, då
kapar man många av de trygghetsband som man är van vid. 

Men jag är ju inte ensam, jag har redan vänner där och mina
vänner och min familj i Sverige är ju inte mer än ett telefonsamtal
eller en chattruta bort. Tack och lov för det. Tänk om jag levt för
bara tjugo år sedan, då hade Paris varit ännu längre bort från allt
jag har kärt. Lite bortskämd är man väl idag men tur är väl det,
så att jag vågar sätta mig på ett plan mot något helt nytt och främmande.

En helt vanlig torsdagskväll:



weheartit.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0