Några tips i cybervärlden.

Kan tipsa om några bra hemsidor för den som funderar på/ska åka/är au pair:
(klicka på namnen för att komma till hemsidan) 


Aupairguiden - En hemsida där nästan allt om livet som au pair finns med,
speciellt bra för den som funderar på att åka men behöver lite mer information
och tips. Där finns också många bra länkar till olika annonssidor för au pairer.



Aupairforum - Ett forum för au pairer helt enkelt. Blivande eller varande, en sida
där jag har hittat många au pair - vänner som jag säkert kommer att träffa nu
när jag flyttar till Paris. Där kan man också skriva ut sina funderingar och
orosmoln och få hjälp av såna som kanske har suttit/sitter i samma sits. 



AupairWorld - En annonssida med massor av annonser från familjer i hela världen
som söker au pairer. Man kan även lägga upp en egen annons som sökande efter
familj. En proffsig sida som jag har hört mycket bra om och hade jag inte åkt via
en organisation så hade jag nog letat efter en familj där. Dom har även en hel del
information om vad man ska tänka på när man åker som au pair. 



STS Au Pair - Organisationen som jag åker med. Har fungerat jättebra hittils, alla
där är jättetrevliga och villiga att svara på frågor och det känns väldigt tryggt att
jag har valt att åka med dom!

Kommentarer
Postat av: Elin

Bra tips, girl!

2011-08-24 @ 12:21:25
URL: http://elinjohannaolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0