STS

Roligt att jag redan fått kommentarer från andra som ska åka,
någon har frågat om jag åker med en organisation och det gör jag.
Jag åker med STS au pair och hittils har det varit väldigt skönt och
tryggt. Det finns alltid nån man kan fråga om det är något man
undrar över och det är ju också dom som har matchat ihop mig
med familjen som jag ska till och som känns jättebra. När man
åker som au pair inom Europa är det annars ganska enkelt att åka
utan organisation men det kräver ju en hel del arbete själv och
har man inte helt koll på allting vad gäller regler och så vidare så
kan det vara smart att åka med en organisation då dom hjälper en
med allt sånt där. Som förstagångs-aupairare så tycker åtminstone
jag att det känns väldigt bra att då åka med en organisation. Man
har ju även en kontaktperson i det landet man åker till som hjälper
en om något inte fungerar som det ska. 

Mejlade precis med min värdmamma som berättade att dom nu åker
på semester i tre veckor och kommer hem lagom till att jag kommer.
Känns spännande och väldigt nära nu, på fredag är det tre veckor kvar.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Hej! Jag planerar att åka till Paris till hösten som au pair. Jag undrade bara hur lång tid det tog innan du blev kontaktad av din familj och om du hade kontakt med flera familjer innan du valde eller om du bestämde med första familjen?

2012-05-23 @ 10:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0