augusti

Om några timmar är vi inne i augusti månad,
vilket innebär att det är 26 dagar kvar tills jag åker.
Nu är jag ledig i två dagar. Passar på att åka hem
och träffa familjen. Ha lite kvalitetstid (läs: stapla ved
och lyssna på ljudböcker), äta god mat och ta det lugnt
innan jobbet drar igång igen. Den här sommaren har
varit tuffare än vanligt med jobb men jag tror att det
kommer vara värt det när jag sitter nere i Paris och
slipper känna att jag inte har råd att köpa den där tröjan,
åka till disneyland eller vad det nu kan vara. Mycket av
pengarna går ju också åt till språkstudierna som jag kommer
läsa. Men det tror jag definitivt är en bra investering, där
får jag träffa vänner och lära mig franska på riktigt (inte
bara låtsas kunna som jag kommer göra i början).
Tror att det blir bra!

Kommentarer
Postat av: anette

Hej! Har precis börjat läsa din blogg, åker nämligen till Frankrike själv i Januari och ska jobba som Au Pair. Än så länge gillar jag din blogg, verkar dö trevligt, så sluta inte skriva jag kommer följa dig flitigt!



btw, åker du organisationen STS?

Kram Anette

2011-08-01 @ 20:01:55
Postat av: anette

obs, såg precis att du skrev i förra inlägget att du var med i STS ;)

2011-08-01 @ 20:02:43
Postat av: Josefin

Hej!



Tänka bara säga att även jag åker som Au Pair till Paris i höst med STS :) Kanske ses vi där nere!! haha.

2011-08-01 @ 20:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0