början till en packning.

Packningslista Frankrike förslag
1 par jeans (stretch)
1 par mjukisbyxor
1 klänning
6 par trosor
8 par strumpor (1 sport, 2 kort, 1 steps, 4 vanliga)
3 par leggings
1 pyjamas
1 nattlinne
1 morgonrock
2 bikini
2 bh
4 linnen
2 långärmade
1 kjol
3 par skor (vita converse, vinterskor, gympaskor, sandaler) ev. svarta converse
Regnjacka
Jacka
Vinterjacka
Necessär:
1 paket rakhyvlar
2 deo
2 tandkrämstuber
1 hårborste
1 kam
Smink
Hårprytlar (inte så mycket)
Bindor/Tamponger
1 karta värktabletter
Cyklo-F
Solglasögon
Småflaskor med shampoo och duschcreme
Nagelklippare, fil och lack
Cortison-salva
Viktiga papper:
Biljettpapper
Personbevis
Försäkringspapper
Pass
Övrigt
Datorn
Fodral med filmer
Mp3-sladd
Pocketböcker
2 anteckningsböcker
Kamerasladd
Mobil-laddare
Presenter
Franskalexikon
Almanacka
Shoppingväska/påse
Rese-adapter
Handbagage:
Ipod
Bok
Plånbok
Mobiltelefon
Kamera
Ficklexikon
1 tandborste
1 par trosor
1 t-shirt
1 par strumpor
Hittade en rätt bra packningslista som någon gjort på resedagboken och gjorde om den till min egen. Detta är alltså vad jag utgår från när jag packar. Tänkte att det kan vara kul eller bra att ha om det är andra som också sitter och filar på vad som ska med när man åker som au pair. Ser ni nåt jag glömt är det bara att hojta till. Och jag ska väl också nämna att allt det här ska ner i 30 kg packning. HELA MITT LIV NERBANTAT TILL 30 KG! Det är en utmaning må jag säga.

Packningslista Frankrike
1 par jeans (stretch)
1 par mjukisbyxor
1 klänning
6 par trosor
8 par strumpor (1 sport, 2 kort, 1 steps, 4 vanliga)
3 par leggings
1 pyjamas
1 nattlinne
1 morgonrock
2 bikini
2 bh
4 linnen
2 långärmade
1 kjol
Skor (vita converse, vinterskor, gympaskor, sandaler) ev. svarta converse
Regnjacka
Jacka
Vinterjacka

Necessär:
1 paket rakhyvlar
2 deo
2 tandkrämstuber
1 hårborste
1 kam
Smink
Hårprytlar (inte så mycket)
Bindor/Tamponger
1 karta värktabletter
Solglasögon
Småflaskor med shampoo och duschcreme
Nagelklippare, fil och lack

Viktiga papper:
Biljettpapper
Personbevis
Försäkringspapper
Pass

Övrigt
Datorn
Fodral med filmer
Mp3-sladd
Pocketböcker
2 anteckningsböcker
Kamerasladd
Mobil-laddare
Presenter
Franskalexikon
Almanacka
Shoppingväska/påse
Rese-adapter
Vetevärmare

Handbagage:
Ipod
Bok
Plånbok
Mobiltelefon
Kamera
Ficklexikon
1 tandborste
1 par trosor
1 t-shirt
1 par strumpor

Trots att det ser organiserat och genomtänkt ut så är min packning än så länge allt annat än det (vilket faktiskt är helt okej med tanke på att det är en hel månad kvar tills jag åker).
Organiserat kaos? Eller inte...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra lista! vad menar du med personbevis? Idkort?

2011-08-10 @ 13:52:56
Postat av: Anonym

Glöm inte (om du nu vill) att ta med lite foton som du kan sätta upp i ditt rum, på typ familj och vänner!

2011-08-17 @ 13:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0