första inlägget (alltid lika pirrigt).

Sitter och funderar på vad mitt första inlägg ska handla om.
Kanske att det nu är 32 dagar kvar tills jag åker,
och kanske att jag redan lagt fram resväskan och börjat packa,
fundera och tänka på hur allt ska bli (trots att jag vet och har hört
tusen gånger; "HA INGA FÖRVÄNTNINGAR OCH FUNDERA INTE ÖVER
HUR DET SKA BLI!", men det är kart man gör ändå).

Kan ju berätta för er först och främst var jag ska bo:
Jag kommer att bo i en liten (för?)ort som heter Saint Germain en Laye
som ligger cirka 30 minuter från Paris med RER (pendeltåg). Där kommer
jag bo hos en familj med tre barn. Två pojkar som är två och elva år gamla
och en flicka som är fjorton. Dessa tre ska jag ta hand om efter skolan,
laga middag till, skjutsa till aktiviteter, hjälpa med läxor och så vidare. Alltså,
vara den familjens au pair helt enkelt. Där emellan ska jag läsa franska, hänga
med snygga franskar som pratar alldeles för snabbt för mig, äta goda
croissanter och dricka café au lait på mysiga caféer. Bara det. Eller kanske inte riktigt.
Men resten av vad jag gör får vi ta när jag kommer är där. På plats. Om 32 dagar.

Hoppas ni kikar in lite då och då. Kanske för inspiration, kanske för att ni är mina bästa
vänner, kanske för att ni undrar hur det är att vara au pair, kanske för att ni älskar paris
eller kanske för någonting helt annat.

Hanna.

Kommentarer
Postat av: Marie

JAG ÄLSKAR PARIS!! Har vart där en gång och vill dit typ 20 gånger till! Så denna bloggen kommer jag garanterat kika in på. Är sjukt jävla avundsjuk på dig och önskar att jag också kunde följa med. Ha så jävla kul och ta vara på varenda dag i världens underbaraste stad!

2011-07-25 @ 23:14:40
URL: http://mariebj.devote.se
Postat av: sara

du kommer få det så himla bra, hanna, det är jag säker på. jag kommer följa din blogg slaviskt och förhoppningsvis kommer jag ner och hälsar på dig. puss!

2011-07-25 @ 23:24:40
URL: http://slitet.blogg.se/
Postat av: Hanna

Kul. Nu måste jag få iväg min ansökan till Paris Marathon 2011.

2011-07-26 @ 09:10:37
URL: http://dolovemelove.blogg.se/
Postat av: anita

Fel. Kommentaren ovan var från mamma.

2011-07-26 @ 09:17:08
Postat av: Hans

Jag lovar att kika in då och då. ;)



Kram, och lycka till! Jag är lite avundsjuk jag med.

2011-07-26 @ 22:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0