finally school.

Tydligen så är det strejk här idag, lärarstrejk. Detta kan
innebära dubbeljobb för många au pairer men jag märker
inte alls av det (förutom att många av mina kompisar jobbar
och inte har tid att ses). Det beror troligen på att mina barn
går i en privatskola och på La Creche så det drabbar tydligen
inte dem. Vilken tur, för jag hade inte velat missa min första
dag i skolan för allt i världen. Det är likadant varje år, jag beter
mig som en sexåring som för första gången ska gå till skolan, ha
en egen ryggsäck med sig, få egna böcker, få läxor, äta frukt till
mellanmål och så vidare. Precis så känns det fortfarande, trots att
jag gått i skolan i 12 år. Jag hoppas på att den känslan ska sitta i,
åtminstone sådär tio år tills jag är helt klar. 

Påklädning, frukost, väskpackning, promenad - skola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0