marché.

Imorse så åkte jag (för ovanlighetens skull på en fredag) in till Paris och
gick på marknad i Belleville med Julia och Kelly. Vädret var grått men vi
trivdes ändå ganska bra där i trängseln med billig och god frukt och alla
marknadsförsäljare som skrek och försökte få oss att köpa just deras varor. 

Lite jordgubbar fick
jag med mig som jag gick och smaskade på ända till
nästa stopp som var en utställning i Hotel de Ville om Les Halles och hur det
såg ut förr, på den tiden då det var marknad där och inte ett stort köpcenter. 
Spännande minsann! Temat på dagen blev alltså marknad vilket inte alls
var fel om ni frågar mig.










Marknad i Belleville.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Ååååh vad avundsjuk jag blir! Jag vill också gå på marknad :)



förresten antar jag att du köpt ny kamera nu? det blir riktigt snygga bilder (som gör mig ännu mer avundsjuk...) så du gjorde ett bra val! ;) kram

2012-04-10 @ 09:11:31
URL: http://livetenligtjosefin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0