lite för stort inlägg med lite för mycket bilder men så blir det när man har mycket att göra och visa.

Bloggen har legat lite på is denna vecka då jag haft fullt upp i flera
dagar. Simon kom hit i onsdags och med honom kom också nya kameran,
svenska tidningar och lösgodis. Ni kan ju bara gissa hur mycket jag
jublade!

Vi har tagit det ganska lugnt men ändå hunnit med otroligt mycket.
Vi har ätit middag med min franska familj (som nu är i alperna,
les arcs, dit jag också far iväg på måndag), gått på museum, ätit sushi
och umgåtts med mina au pair-vänner. 

Idag ska vi återigen åka in till Paris. På schemat står triumfbågen
och eiffeltornet. Vi avslutar Simons vecka här med det mest turistiga
såklart. Han kan ju inte ha åkt ifrån Paris utan att ha sett detta, trots
att dessa sevärdheter enligt mig inte alls är det bästa som Paris har
att erbjuda. 

På promenad i St Germain en Laye - Onsdag:
















Paris, Tuileries, Louvren - Torsdag:


















Paris, Moulin Rouge, Sacre Coeur, Sushi, Notre Dame, Centre George Pompidou,
Middag - Fredag:












































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0