le dernière dîner à Paris.

Har haft finaste kvällen på länge, då är det helt okej att komma hem
halv tolv på kvällen en söndagkväll när man egentligen ska ladda för
morgonen då skola, städning, löpning, jobb + barnvaktande på kvällen
står på schemat.

Kvällen började med mysig middag på italiensk restaurang i Marais. 
Inte speciellt dyrt och de hade underbara drinkar för 6 och en halv
euro. Penne, ravioli, fuccini, tortellini, lasagne osv. blev det som
huvudrätt. Pasta, pasta, pasta i mängder. HEAVENLY! Följt av café
degustation med pannacotta och tiramisu. Fuxia heter restaurangen
och den kan ni hitta lite varstans i Paris (även ute där jag bor, i
Saint Germain en Laye) men just den här låg på Rue Francois Miron 50.

Med mätta magar rullade några av oss sedan vidare till Lizard Lounge
som en toppenbar i Le Marais med happy hour från 16-22! Cocktails
för 5 euro är dealen så det fick bli en sådan också denna söndagkväll.
Kan hända att det var den sista kvällen för mig i Paris på ett tag framöver
så det var vi ju tvungna att fira/sörja lite grann. 

Nu ska jag hoppa i säng och vila upp mig lite inför morgondagen. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0