morgonrutiner.

Precis ätit min petit déjeuner vilken bestod av:
  • Kaffe från fina espressomaskinen såklart!
  • En liten youghurt
  • En smörgås (självklart baguette) med smör och ost
  • Översättning av min dagens-att-göra-lapp!
Så varje morgon får jag en ny lapp/lappar där jag kan läsa
vad jag ska göra idag och vad barnen har att göra. Mina host
parents uppmuntrar mig att lära mig franska så denna lappen
är alltid på franska. Därför har jag numera min ordbok där
nere så att jag kan sitta och översätta den under frukosten.
Det som jag inte förstår frågar jag sedan barnen. Ganska bra
system tycker jag och man lär sig verkligen så himla mycket nytt
hela tiden! 

Dags för första punkten:
Köra äldsta tjejen till skolan och hennes mattelektioner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0