cykeläventyr.

Hallå bloggelibloggen. Sitter här och tänker att jag kanske
borde höra av mig och berätta om min lilla cykeltur som jag
gjorde idag. Den blev av efter många om och men, dock så
fick jag cykla själv men det gjorde mig inte så mycket förrän...
JAG ÅKTE VILSE I SKOGEN! För det gjorde jag. Insåg inte för
än lite försent hur enorm våran lilla (trodde jag) skog här är.
Så jag cirkulerade runt där ett tag. Åkte lite fram och tillbaka
men hittade till slut en riktlinje i och med några flashigt pyntade
fågelholkar (???) som satt uppe på en trädstam. Tack och lov
för det tänkte jag och tillslut kom jag hem några timmar och
många kilometer senare. Puh. 

(Förresten, insåg ett litet svenskaproblem här. Vad skriver man
egentligen, förrän eller för än? När använder man vilket? Har de
olika betydelser? Eller kan man välja och vraka som man vill
bara man är konsekvent som min svenskalärare brukade säga?
Finns det ens ett ord som heter förrän? Tacksam för svar. 
//"En som undrar")



Kommentarer
Postat av: Hans (av alla människor...)

"Förrän" finns som ord. Du använde det rätt ovan. Det ska ha med någon negation att göra.



"För än", går däremot bort. Om det nu inte står ungefär så här: "Fler för än emot euron." Här hjälper det inte ens att vara konsekvent. (!)

2012-04-06 @ 00:11:51
URL: http://nej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0