fransk dokumentärafton.

Känner mig oerhört sofistikerad när jag spenderar min kväll
framför en fransk dokumentär om barn i skolan. Fick den av
en lärare på La Clef då jag gärna vill se franska filmer så att
jag lär mig mer. Har varit ganska spännande att gå igenom
några franska klassikerna som Amelia från Montmartre eller
La fille sure le pont men idag var det alltså en ganska så känd,
och faktisikt väldigt bra, dokumentär som det bjöds på. 

Onsdagen är över för den här veckan och det känns lika bra
som vanligt. Imorgon är det torsdag, och inte vilken torsdag
som helst utan skärtorsdagen! Detta ska nog firas med lite
cykeltur tror jag. Hurtbullen där... men det är bara för att jag
inte har nåt påskgodis att smälla i mig. Annars hade jag lätt
gjort det istället. Jag lovar! 


Sofistikerad film = tråkig film? 


Tror inte det va! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0